Проучването на Piper Jaffray „Taking Stock With Teens®“ провеждащо се ежегодно от 2001 г. установи, че младежите в САЩ предпочитат Apple iPhone пред Android смартфони.
Въпреки, че наскоро компанията промени името си на Piper Sandler, проучването ще продължи и занапред, а в последната анкета затвърди мнението, което от известно време наблюдаваме при тийнейджърите, а именно: те обичат айфоните!
Според изследванията на Пайпър Сандлър, 85% от анкетираните 5200 тийнейджъри в САЩ притежават iPhone. Огромните 88% от анкетираните тийнейджъри също така заявяват, че планират да закупят отново iPhone и в бъдеще (или за първи път, като ъпгрейд на сегашното си устройство).
Въпреки, че това проучване от няколко години насам показва, че тийнейджърите предпочитат айфони пред устройства с Android почти от началото на проучването, резултатите от тази година бележат връх на анкетираните, заявили, че предпочитат iPhone.
За сравнение, само 8% от анкетираните тийнейджъри са заявили, че ще купят телефон с Android тази година. Този брой е намалял с 2% от предходната година.
Трябва да се има предвид, когато става въпрос за това проучване, че средната възраст на анкетираните тийнейджъри е 16,2 години, но към „тийнейджърите“ могат да се причислят всички младежи от 13 до 19 години. Много по-младите тийнейджъри (които не биха могли да си закупят ново устройство) просто използват по-старите Айфони предоставени от родителите си, така че е възможно резултатите от анкетата да облагодетелстват iPhone.
Друго, което трябва да се има предвид, е, че средният годишен доход на домакинствата на анкетираните тийнейджъри е 65 600 долара. Това подсказва, че голяма част от тези тийнейджъри идват от доста успешни семейства, което също би повлияло на резултатите.
Независимо от това, е ясно, че американските тийнейджъри обичат iPhone и не се интересуват много от устройствата с Android. Това е голям проблем за света на Android, защото тийнейджърите, които обичат iPhone сега, вероятно ще се придържат към iPhone – и като цяло към екосистемата на Apple – докато пораснат и започнат да взимат свои собствени решения за покупки.
Нека не забравяме, че според доклад на CIRP (Consumer Intelligence Research Partners), 69% от продаваните iPhone в САЩ през Q4 на 2019 г. са именно последните модели.
Според проучването IPhone 11 е най-популярен с 39%, докато както iPhone 11 Pro, така и iPhone 11 Pro Max представляват 15% от продажбите. Това е интересна промяна, като се има предвид, че iPhone XS Max се проваше много повече от iPhone XS. Предполага се, че много хора с iPhone X са ъпгрейднали до 11 Pro.
В заключение може да кажем, че производители на Android устройства определено трябва да започнат да мислят за начини да се харесат повече на тийнейджърската аудитория – и то по-бързо, защото броят на тийнейджърите, които искат телефон с Android, намалява всяка година и дори е възможно до няколко години може да е падне до 0%.
Източници: Пайпър Сандлър | CIRP